Centre Hlayiseka de Moçambic

“Lloc on et cuiden” és el significat del nom del nostre projecte a Maputo, i això es el que fem amb els 140 nenes i nenes que venen a Hlayiseka  diàriament.

Fins llavors no existeixen, no consten en lloc, malviuen al carrer. Les seves famílies, en el cas que en tinguin, viuen al camp, no saben com trobar-los. Les busquem, els hi informem com estan els seus petits, reparem vincles, curem ferides, es retroben… Mentre dura el procés, viuen a Hlayiseka. El retrobament és un moment inoblidable.

N’hi ha d’altres que no tenen on tornar, són orfes. Per a ells comença un camí de llarg recorregut en el que ja no estaran mai sols. 21 professionals se’n cuiden d’estimar-los, de defendre’ls, de tornar-los la dignitat personal, una identitat i un futur.

Mengen, van a escola, juguen, es dutxen, esperen els reis per Nadal, canten, ballen, fan esport, cultiven l’hort, cuiden la granja de pollastres, fan pa i pastissos, van al metge, aprenen, treballen, estimen i creixen.

Les entitats promotores: Fundació MAIN, Fundació IDeA, Fundació Eveho i Món Social, l’Ajuntament de Sabadell i el Col·legi de Treball Social de Barcelona disposen d’una estreta col·laboració amb el Governo de Municipalidade de Maputo, i amb entitats de la xarxa moçambiquesa com la Universidade Eduardo Mondlane, l’Escola superior d’Acçao Social da Beira, Fundaçao Rede da Criança, Fundaçao Renascer -OCAM, Centro Cultural Franco Moçambicano de Maputo, Centro Cultural Ntsinzda i l’Agrupaçao Psicològica Mavalane. Sense totes elles el camí seria molt més dur.

mozambic-01-gran